Το μοντέρνο:
Παίρνοντας την σκυτάλη απ' τον φίλτατο Μπουκάτσα, τον ευγενή Άκη Καπράνο με τις μπουκιφσκολογίες του και τον πρωτομάστορα των crash(es), και κατά συνέπεια αρχιπροβοκάτορα, ildimo ζητώ να πάρετε θέση στο άκρως επίκαιρο δίλημμα: Christopher Nolan ή Darren Aronofsky;
Νομίζω ότι οι λόγοι για την επιλογή των παραπάνω σκηνοθετών είναι παραπάνω από εμφανείς.
29 σχόλια:
Πολύ δύσκολη η επιλογή αγαπητέ Zubi. Και οι δύο ανήκουν στην πρώτη γραμμή των νέων σκηνοθετών και σίγουρα έχουν δημιουργήσει πολλές προσδοκίες με τις ταινίες τους ως τώρα.
O Nolan έχει περισσότερες ταινίες στην πλάτη του και έχει επιτυχημένα αποδείξει ότι μπορεί να αναπτύσσει τις προσωπικές του εμμονές (παρεπιπτόντως είναι μετά τον Marty ο σκηνοθέτης των εμμονοληπτικών ηρώων) ακόμη και στις πιο απαιτητικά εμπορικές του ταινίες. Πρόκειται για έναν κρυφό auteur.
Ο Arronofsky είναι φανερά auteur, οι ταινίες του κινούνται έξω από τη σφαίρα συμβιβασμών και εξωτερικών σκοπιμοτήτων. Άριστος γνώστης και αυτός των κινηματογραφικών κωδίκων, είναι ικανός να δώσει πολλές ιδιοσυγκρασιακές δημιουργίες.
Με πολύ μεγάλη δυσκολία ψηφίζω Nolan, κυρίως γιατί μου αρέσει πως καταργεί τη γραμμικότητα του χρόνου και πως αποδίδει τις εμμονές των ηρώων του.
Θα μπορούσε να είναι πολύ δύσκολο το ερώτημα. Ποτέ δεν ενθουσιάστηκα από τον Nolan, αλλά εκτίμησα δεόντως σχεδόν κάθε ταινία του. Τρέφω μεγάλες ελπίδες για το μέλλον.
Για τον Darren από την άλλη θα συμφωνήσω με το περί auteur σχόλιο του Μπουκάτσιου. Αν και βρήκα καλό το Π, σιχάθηκα το επιτηδευμένο στυλάκι του Ρέκβιεμ, μαζί και με την μαζική αποδοχή του. Και ενώ συνολικά στη φιλμογραφία νομίζω ότι ο Nolan δείχνει πιο αξιόπιστος (μας έχει δώσει και μεγαλύτερο δείγμα άλλωστε), μία ταινία αλλάζει την ισορροπία. Αλλά τι ταινία. The Fountain. Ό,τι και να πω είναι λίγο. Arronofsky λοιπόν, ακόμα και αν δεν κάνει άλλη ταινία.
Το σχεδόν φαντάζομαι αναφέρεται στο Insomnia.
Βλέπω με τρέμουλο δυστυχίας πως ο χαρακτηρισμός που μου απήνειμε ο πράγματι ευγενής (μια χαρά γένια έχει) Καπράνος θεριεύει στο στόμα αγαπημένων συνbloggers.
Φτου!
Καθόλου προβοκατόρικα λοιπόν να πω πως με δεδομένη την αισθητή αριθμητική διαφορά φιλμογραφίας (στην εκτίμηση της οποίας για τον Aronofsky συμφωνώ με τον απαράδεκτο Αχιλλέα) θα ταχθώ με τον Nolan.
Όχι επειδή τον θεωρώ πιο καλό (αυτή τη στιγμή ελέω Fountain δεν αγγίζεις τον Darren) αλλά επειδή χάριν της συνέπειάς του, με κάνει να τον θεωρώ πιο εύελπι.
Ισοπαλία υπάρχει;
Αν πρέπει να διαλέξω θα πω με βαριά καρδιά Aronofsky λόγω Fountain. Τόσο για την ταινία αυτή καθαυτή όσο και γιατί έδειξε ότι μπορεί να κάνει και άλλα πράγματα από αυτά που μας είχε συνηθίσει (μου άρεσαν Pi και Requiem δε λέω αλλά ειλικρινά όταν πήγα να δω Fountain περίμενα να δω μία από τα ίδια και να τον στήσω στον τοίχο). Οπότε τον θεωρώ εξίσου ελπιδοφόρο με τον Nolan. Συμφωνώ δηλ. τελικά με τον theachiles ότι 1 ταινία μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αν ήταν αθροιστικό τότε ο Nolan μάλλον θα κέρδιζε την κόντρα.
Xmmm...
Akou ti ginetai twra. O Nolan kineitai perissotero se astynomomysthriaka monopatia, enw o Darren se metafysikokoinwnika.
Exw kai tous 2 se megalh ektimhsh, alla o Aronofsky exei stis aposkeyes tou ena aristourghma, mia tainia pou stoixhmatizw oti tha apotelei shmeio anaforas sta epomena xronia. Nai ki egw sto Fountain anaferomai kai dinw xwris fobo kai pathos thn pshfo mou ston Aronofsky!
Allo tipota den exw na dhlwsw kai grammata gnwrizw
Ηλία σύμπτωσις...
Που πολύ καλά γνωρίζεις πως επαναλαμβανόμενη παύει να αποτελεί σύμπτωση και πρέπει να σ' ανησυχεί. Καταλαβαίνεις επίσης πως μεταξύ σινεφίλ δεν υπάρχει μεγαλύτερη προβοκάτσια από το να ζητάς επιτακτικά την ψήφο θέτοντας τοιαύτου τύπου διλήμματα (τον Κιούμπρικ με ποιον τον είχες βάλει είπαμε;). Σ' ευχαριστώ τέλος για την ψήφο σου. Α! και μια μέρα πρέπει να τα πούμε από κοντά, σου έχω έκπληξη.
Zamuc αυτοί που προβοκάτσιες έθεσαν (βλ. από πάνω) απαγορεύουν την ισοπαλία. Εδώ μέχρι και υποψίες γεννήθηκαν, ότι κάποιοι ήφευραν λογαριασμούς στο google για να διαμορφώσουν αποτελέσματα (αυτό πάει για τον πρώτο ψηφίσαντα). Ενώ λοιπόν ήμουν έτοιμος να καταμετρήσω την ψήφο σου υπέρ Aronofsky, με την τελευταία σου πρόταση με μπέρδεψες φίλε μου, γιατί κυρίως αθροιστικά το πάμε. Ο Αχιλλέας για παράδειγμα έκανε τον διαχωρισμό του και αποφάσισε ότι όλες οι ταινίες του Nolan μαζί δεν κάνουν ένα Fountain.
Τραγουδιάρη Βασιλείου ας πούμε ότι συμφωνώ με αυτό που γράφεις για τον Nolan, αλλά ο Aronofsky μόνο σε μια ταινία έπιασε τα μεταφυσικά (δεν υπάρχει κατά την γνώμη το πρόθεμα μετα- στο π) και κοινωνικός υπήρξε αλλά ελάχιστα.
Μία πολύ δύσκολη επιλογή μιας και ο Nolan έχει δείξει πολύ καλή δουλειά μέχρι στιγμής.
Αλλά ο Aronofsky έχει αγγίξει την καρδιά μου ανεπανόρθωτα με όλες τις ταινίες του οπότε η ψήφος μου πάει σε αυτόν...
Thingol
Μετά και τον λακωνικό αλλά
ξεκάθαρο Thingol (thank u Γιάννη) 2-4
Δώσε στον Έλληνα συμμετοχικότητα και πάρτου την ψυχή. Και να δεις που θα φτάσει το commentarίζειν εδώ...
Στις δύο είναι σύμπτωσις, στην τρίτη συνωμοσία, φθονερέ zubi - και όχι, δεν θα εξιλεωθείς με τις εκπλήξεις σου!
(Πότε συναντιόμαστε;)
Τον Kubrick με τον Welles αν δεν απατώμαι, να το ξαναβάλω;
Βλέπω ο Darren σαρώνει με την ταινία που στο σινεμά είδαν 134 άνθρωποι!
Θα τους μαζέψεις όλους εδώ μου φαίνεται.
Ψηφίζω χαλαρά Nolan γιατί το Memento και το Prestige αξίζουν όσo 5 Fountain.
Ηλία όταν ανέβω Αθήνα θα σου πω, δεν είναι ευχάριστη έκπληξη πάντως.
Και για να μην λες πάρε κι έναν mementoman. Γιατί δεν υπάρχει μόνο στο Fountain οπαδιλίκι, να μην ξεχνάμε τα δύο πρώιμα αριστουργήματα του Nolan.
Σ΄ ευχαριστούμε πολύ mementoman για την ψήφο σου, είσαι ελπίδα και φως για όλους εμάς τους Nolanικούς ;).
Παρόλο που δε μπορώ να ψηφίσω αντικειμενικά αφού δε θεωρώ ότι έχω δει ικανοποιητικό δείγμα ταινιών κανενός εκ των δυο,ωστόσο σε ό,τι μπορώ να κρίνω με το φτωχό μου μυαλουδάκι,μπορώ να πω πως κλίνω ελαφρώς προς τον Nolan αφού ο Αronofsky πιθανότατα είναι κατά τι πιο ψυχεδελικός για τα γούστα μου.Aντίθετα ο Nolan με έχει κερδίσει με τον τρόπο του στο να δημιουργεί μοναδική ατμόσφαιρα μυστηρίου.Παρ'όλ'αυτά δύσκολη η σύγκριση!!!
Το κοινό σημείο που βρίσκω στους 2 σπουδαίους αυτούς νέους είναι πως ακόμη δεν έχουν ξεπεράσει τις πρώτες τους ταινίες - το αριστουργηματικό Following και το πειραματικό π. Η φιλμογραφία τους βασίζεται σ'αυτές καθώς ο μεν Nolan ποντάρει στη παραπλάνηση ηρώων και θεατών ενώ ο κύριος Darren μας έχει δώσει οπτικά άλλα 2 π εντυπωσιακότερα στο μάτι - λογικό γιατί είναι και ακριβότερα. Και σίγουρα στο Fountain έχασε τον έλεγχο (θα με φάτε τώρα ξέρω...).
Στο ότι πάντως ο Nolan είναι πιο συνεπής δε συμφωνώ ακριβώς καθώς κυρίως το Insomnia και δευτερεύον το Batman Begins δε προσφέρουν κάτι ιδιαίτερα ουσιώδες. Παρ' όλα αυτά είμαι μαζί του βρίσκοντας τις ταινίες του πιο ένοχα απολαυστικές - παράδειγμα το Prestige που το κράζω αλλά του ρίχνω κλεφτές ματιές που και που. Και φυσικά, μια και πολλοί το πάτε μεμονωμένα στις ταινίες, για το Following
Αφού αποκαλύφθηκα παραπάνω να ρίξω και τη δικιά μου. Nolan γιατί είναι σκηνοθέτης με τρομακτική αφηγηματική ικανότητα, σε σχήματα μάλιστα που μόνο πρωτότυπα δεν είναι (εξαιρούμε τα δύο πρώτα του έργα), είναι συνεπής, είναι πιο αξιόπιστος κι από Volvo.
Συμφωνώ με τον nonick ότι και οι δύο δεν ξεπέρασαν τις πρώτες τους ταινίες, τα "φτηνιάρικα" αριστουργήματα π και Following (τα making of των δύο ταινιών πολύτιμα μαθήματα για τον κινηματογράφο). Ο Nolan όμως το ισοφάρισε με το Memento. Συμφωνώ επίσης για το Insomnia, low point... Όπως και με τον Αχιλλέα στα όσα λέει για το Requiem.
Ο Aronofsky με το σφόδρα εσωτερικό του έργο έχει χτίσει μια εύθραυστη καριέρα. Οι ταινίες του προκλητικότατες για τον θεατή, υποβάλλουν ολοκληρωτικά. Μακάρι να με βγάλει ψεύτη, αλλά πολύ σύντομα θα σταματήσει να το καταφέρνει.
Ο Nolan σε κάθε δουλειά που αναλαμβάνει πρέπει να ξανανακαλύψει την Αμερική και μέχρι στιγμής τα καταφέρνει περίφημα.
Πολύ καλός κι ο Batman του.
To π einai metafysiko...mia tainia toso ephreasmenh apo thn platwnikh thewria peri tou kosmou twn idewn de tha mporouse para na einai meta- kai oxi ntekafeine fysikh
Epishs tha diafwnhsw sta arnhtika sxolia gia to Insomnia, nomizw oti einai apo ta elaxista remake pou ksepernoun-estw kai sto nhma- to prwtotypo
Αμετανόητε τραγουδιάρη της εθνικής το π είναι αριστοτελικό δεν είναι πλατωνικό. Για το Insomnia πες ότι θες. Δεν εξετάζω αν είναι καλό ή κακό (που εμένα δεν μ' άρεσε) είναι όπως και να το κάνουμε το low point. Σημείο καμπής που θα λέγανε και στο φυσικό π.
Μάλλον μπερδεύτηκα και ο ίδιος. Αφού απαγορεύευαι το Χ να με βάλετε Darren παρακαλώ
Δηλαδή το "όπως και να το κάνουμε lowpoint" δεν το κατάλαβα...
Εμάς που μας αρέσει το Insomnia μπορεί να μην θέλουμε να το δεχθούμε και να βάζουμε (με ανεπανάληπτη χαλαρότητα) τον Batman στην θέση του υπερτιμημένου.
Προσωπικά θεωρώ το Insomnia τον με ισοψηφία κατεξοχήν λόγο (μαζί με το Prestige) που με κάνει να περιμένω κάτι ΜΕΓΑΛΟ από δαύτον.
Epimenw oti einai platwniko! O Platwnas elege oti ton kosmo tvn idewn mporei na ton syllabei mono o dialektika eksaskhmenos nous kai oti aytos pou en telei tha ton syllabei apokta mia ''idiaiterh orash'' pou diaferei apo ayth ekeinwn pou katexoun mono to thymoeides kai to logistikwn. O idios grafei epishs oti se periptwsh pou kapoios ek twn katwterwn taksewn apo kapoia fysikh anwmalia koitaksei twn kosmo twn idewn tha tyflwthei kathws den katexei to logistikon meros, proson twn basiliadwn-filosofwn
P.S. To Insomnia einai dikaiws anamesa sta kalytera astynomika thriller twn teleytaiwn xronwn. Nomizw oti ki aytoi pou anafereste se low point to paradexeste auto, swsta?
Σωστά νομίζεις, αν και προτιμάμε το original.
Η άποψή σου για το π αντιβαίνει σ' όσα εξ αρχής παρέλαβα απ' την ταινία... Το άκρως αντίθετο θα έλεγα καθώς η καθαρά μεταφυσική διάσταση που λαμβάνει ο/το π, έρχεται ως αποτέλεσμα της θετικιστικής εμμονής ενός Μαθηματικού. Αν δεχτούμε ότι το π είναι τελικά Kάτι, ο Coen θα ήταν ο ακόλαστός του. Γενικώς βρίσκω την ταινία συγκενικότερη των διαφωτιστών παρά... του Πλάτωνα για παράδειγμα. Υπάρχει, και μην την ξεχνάς, η θέση-απαίτηση ότι μόνον (ορθο)λογικά δικαιολογείται η ανώτερη δύναμη. Μπορεί τα μαθηματικά που την στηρίζουν στο φιλμ να είναι (απελπιστικά) της πλάκας αλλά πιστεύω ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση και τροπή του σεναρίου.
Για το Insomnia είπα και παραπάνω. Να συμπληρώσω ότι η ταινία παραφωνεί στην καριέρα του σκηνοθέτη ως η λιγότερο... προσωπική να το πω, δουλεμένη να το πω... Θα δανειστώ την ατάκα του Μπουκάτσα (που πολύ με άρεσε), ο Nolan σ' αυτή δεν είναι ο κρυφός auter που ξέρουμε, έχει έναν Al Pacino που δεν μπορεί να τον κάνει καλά, έχει ένα εξαιρετικό σενάριο βούτηρο στη φρυγανιά του, παραμένει εξαιρετικός χειριστής του σασπένς και της νωχελικής ατμόσφαιρας αποτυπώνοντας ιδιοφυιώς την "αϋπνία" (μεγάλη σκηνή με την Swank) αλλά... τι να πω, στην τελική το φιλμ δεν παύει να αποτελεί εξευγενισμένη έκδοση του καταπληκτικού πρώτου. Btw ψάξτε το Μyrin του Kormakur.
Zamuc με την διευκρίνησή σου έκανες το 6-4 για τον σκηνοθέτη του γαμιστερού Batman.
Το θέμα θεωρείται λήξαν με απρόσμενο είναι η αλήθεια νικητή τον Nolan. Υπάρχουν επίσης δύο τουλάχιστον άτομα που ντράπηκαν να ψηφίσουν και θα έριχναν Aronofsky. Χαίρομαι που κοτέψατε :p
6-4
Θα τυπωθούν αναμνηστικά μπλουζάκια και κασκόλ και θα μοιραστούν (δωρεάν φυσικά) στους ψηφίσαντες.
Nolan all the way! No need to even discuss this :P
arronofsky γιατι όσο ευχαριστηθηκα το the fountain δεν φχαριστηθηκα καμια αλλη των δυο.αν και το memento ερχεται πολυ κοντα δευτερο.
ισως επειδη ειμαι περισσοτερο του μεταφυσικου παρα του αστυνομικου.
Ευτυχώς που αλληλοεξουδετερώθηκαν οι τελευταίοι ψήφοι και τώρα δεν έχω τύψεις :D
Dunno λατρεύω Μικρό Πρίγκηπα.
^αυτο το βιβλιο κρυβει μεσα του ολη την καρδια και τα συναισθηματα ενος μικρου παιδιου.το τελειο εγχειριδιο να ζησει καποιος για παντα ευτυχισμενος.μακαρι ολοι μας να κοιτουσαμε που και που ψηλα στον ουρανο και αν περναμε λιγη ελπιδα απο τα αστερια για αν φτιαξουμε τον δικο μας κοσμο λιγο πιο παραδεισενιο.
ξεφυγα απο τον σχολιασμο του ποστ αλλα μου εδωσες και εσυ πατημα που δεν μπορουσα να αφησω ασχολιαστο.η αδυναμια μου στον μικρο πριγκηπα ξεπερναει καθετι...
Δημοσίευση σχολίου