"Γυμνή καλυμμένη μόνο με μια κουρτίνα του ντους, η 15 χρονη Tracey μας ανοίγει την πόρτα στον συναρπαστικό και εφιαλτικό ταυτόχρονα κόσμο της αλλά και στις ατέλειωτες περιπέτειες της. Η Tracey προέρχεται από ένα διαλυμμένο σπίτι, με τον πατέρα της να αποκαλεί συνεχώς τα παιδιά του ατυχήματα και την καταθλιπτική μητέρα της να περνά την ώρα της καπνίζοντας μπροστά στην τηλεόραση. Κάποια μέρα οι γονείς της ανακαλύπτουν ότι η κόρη τους έχει υπνωτίσει τον αδελφό της κάνοντάς τον να πιστεύει ότι είναι σκύλος και την πηγαίνουν στον ψυχίατρο. Προβληματική απ' την εφηβεία της και έχοντας να αντιμετωπίσει τον χλευασμό των συμμαθητών της στο σχολείο, η κοπέλα καταφεύγει σε έναν ονειρικό κόσμο, όπου φαντάζεται πως είναι ροκ σταρ ή βασίλισσα του σινεμά. Όταν ξαφνικά ο αδελφός της εξαφανίζεται, η κοπέλα θα κινήσει γη και ουρανό για να το βρει μπλέκοντας σε περίεργες ιστορίες και γνωρίζοντας για τα καλά την σκοτεινή και βίαιη πλευρά αυτού του κόσμου."
Η ηρωίδα Tracey Berkowitz, trademark δημιουργία της σεναριογράφου Maureen Medved, ως οργισμένη έφηβη βρίσκεται στην δυσκολότερη ηλικιακά μεταβατική περίοδο της ζωής της η όποια μεταφέρεται ως παραισθησιογόνο κόμικ στην μεγάλη οθόνη με μια ιδιότροπη multi-frame τεχνική (διαβάζουμε ότι ονομάζεται Mondrian multi-frame... interesting). Ο τεμαχισμός σε καρεδάκια οδηγεί την ελεύθερη και δυναμική αφήγηση καθώς στο κάδρο παρεμβάλλονται πλάνα που είτε εμφανίζουν διαφορετικές οπτικές της ίδιας σκηνής είτε λειτουργούν ως κάποιου είδους delay επιμηκύνοντας το χρόνο (τι λέω πάλι...) είτε αποκαλύπτουν σκέψεις και κομμάτια απ' τον ψυχισμό της Tracey (τα Fragments του τίτλου αν θέλετε).
Αδιαμφισβήτητα τα παραπάνω ακραία φορμαλιστικά στοιχεία πρωταγωνιστούν στο φιλμ περισσότερο κι απ΄ την εξαιρετική Ellen Page. H τελευταία, παρά τα 21 χρόνια της, ερμηνεύει για δεύτερη φορά φέτος μια definitive έφηβη. Σε ρόλο εντελώς διαφορετικό απ' το φωτεινό-οικογενειακό Juno, βιώνει την μετάβαση με την αναπόφευκτη περιθωριοποίησή της στο σχολείο, με έναν παρολίγο βιασμό και με την σκληρή διαπίστωση πως κάποια απ' τα όνειρά της δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Αυτή όμως επιμένει, συνεχίζει να ονειροπολεί και φαντάζεται τον εαυτό της ποπ είδωλο ενώ τρέχει πίσω απ' τη χαμένη της αθωότητα, ότι ακριβώς εκπροσωπεί ο μικρός της αδερφός που γαυγίζει ως χαρούμενο σκυλάκι.
Όσοι αντέξουν το δύσκολο ρυθμό και την φόρμα της ταινίας, πράγμα ομολογουμένως δύσκολο, θα ανακαλύψουν πίσω απ' τα ατάκτως τοποθετημένα καρέ ένα φιλμ φορέα της έντασης και των αγωνιών μιας ξεχασμένης ίσως εφηβείας... Έστω και αν τα παραπάνω βιώνονται από την απαισιόδοξη και ακραία θέση της εντελώς αρνητικής ηρωίδας.
ΥΓ: Η ταινία συμπληρώνεται από ένα κόμικ το The Tracey Fragments: Tracey Bregowitz in "Caught Between the Stations" (θα συναντήσετε τον τίτλο και μέσα στην ταινία). Κανονικά θα μπορέσετε να το κατεβάσετε απ' το επίσημο site, εναλλακτικά προμηθευτείτε το -εδώ- (και δείτε το σαν ευγενική χορηγία της 2-1-0 που διανέμει το φιλμ στην Ελλάδα).
Η ηρωίδα Tracey Berkowitz, trademark δημιουργία της σεναριογράφου Maureen Medved, ως οργισμένη έφηβη βρίσκεται στην δυσκολότερη ηλικιακά μεταβατική περίοδο της ζωής της η όποια μεταφέρεται ως παραισθησιογόνο κόμικ στην μεγάλη οθόνη με μια ιδιότροπη multi-frame τεχνική (διαβάζουμε ότι ονομάζεται Mondrian multi-frame... interesting). Ο τεμαχισμός σε καρεδάκια οδηγεί την ελεύθερη και δυναμική αφήγηση καθώς στο κάδρο παρεμβάλλονται πλάνα που είτε εμφανίζουν διαφορετικές οπτικές της ίδιας σκηνής είτε λειτουργούν ως κάποιου είδους delay επιμηκύνοντας το χρόνο (τι λέω πάλι...) είτε αποκαλύπτουν σκέψεις και κομμάτια απ' τον ψυχισμό της Tracey (τα Fragments του τίτλου αν θέλετε).
Αδιαμφισβήτητα τα παραπάνω ακραία φορμαλιστικά στοιχεία πρωταγωνιστούν στο φιλμ περισσότερο κι απ΄ την εξαιρετική Ellen Page. H τελευταία, παρά τα 21 χρόνια της, ερμηνεύει για δεύτερη φορά φέτος μια definitive έφηβη. Σε ρόλο εντελώς διαφορετικό απ' το φωτεινό-οικογενειακό Juno, βιώνει την μετάβαση με την αναπόφευκτη περιθωριοποίησή της στο σχολείο, με έναν παρολίγο βιασμό και με την σκληρή διαπίστωση πως κάποια απ' τα όνειρά της δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Αυτή όμως επιμένει, συνεχίζει να ονειροπολεί και φαντάζεται τον εαυτό της ποπ είδωλο ενώ τρέχει πίσω απ' τη χαμένη της αθωότητα, ότι ακριβώς εκπροσωπεί ο μικρός της αδερφός που γαυγίζει ως χαρούμενο σκυλάκι.
Όσοι αντέξουν το δύσκολο ρυθμό και την φόρμα της ταινίας, πράγμα ομολογουμένως δύσκολο, θα ανακαλύψουν πίσω απ' τα ατάκτως τοποθετημένα καρέ ένα φιλμ φορέα της έντασης και των αγωνιών μιας ξεχασμένης ίσως εφηβείας... Έστω και αν τα παραπάνω βιώνονται από την απαισιόδοξη και ακραία θέση της εντελώς αρνητικής ηρωίδας.
ΥΓ: Η ταινία συμπληρώνεται από ένα κόμικ το The Tracey Fragments: Tracey Bregowitz in "Caught Between the Stations" (θα συναντήσετε τον τίτλο και μέσα στην ταινία). Κανονικά θα μπορέσετε να το κατεβάσετε απ' το επίσημο site, εναλλακτικά προμηθευτείτε το -εδώ- (και δείτε το σαν ευγενική χορηγία της 2-1-0 που διανέμει το φιλμ στην Ελλάδα).
1 σχόλιο:
Interesting ... de to xw dei vevaia alla tha prepei na proseksei i "mikri" giati tha pesei poly type-casting ... asxeto ... ti einai afto to koumpi aristera katw apo ekei pou les blogoxafies??? I am very curious!
Δημοσίευση σχολίου